miercuri, 19 iunie 2013

Carte de departe

O prietena iubitoare de literatura si apriga forfecatoare de texte mi-a trimis, recent, doua carti. Intamplarea a facut sa incep lectura cu o carte-surpriza, surpriza pentru mine, autorul fiind cunoscut obisnuitilor evenimentelor literare, fie ele virtuale sau in lumea reala!
Am citit cu multa placere "Omul de dincolo"! Cea mai corecta descriere pe care as putea sa o fac eu este: priviti imaginea! Exact asa este textul, ca o descriere de costum popular, tuse distincte, model clar, culori tari, unitate, traditie... Respectul pentru comunitate si persoane, intamplarile - absurde sau crono-spatiale - ramanand doar subiecte de claca sau sezatoare!
***
Cu "Femeia in mov" se schimba calimera, autorul vrea sa demonstreze cu orice chip ca poate scrie precum cioplitul lemnului, pur, simplu, vibrant (asta in "Omul de dincolo") dar si "subtire", cu staif, ca ce fel de scriitor e acela care nu baga si un orgasm printre randuri? E o cacofonie in textul meu? O fi intamplatoare?...
Aceeasi lume maramuresana scoasa dintre brazi si introdusa in saloane, slefuita, lustruita, fatuita, dar... ne-maramuresana, dupa atata intoxicare!
Autorul a incercat sa ajunga "la tiganci" dar a nimerit in tiganie!

******
Sunt un etern admirator al lui Adrian Paunescu, gigantul literar caruia nu i-am putut admira inaltimea pentru ca a trait prea aproape de noi! I se potrivesc versurile Poetului: "era pe cand nu s-a zarit, / azi il vedem si nu e."
Nu sunt eu in masura sa leg doua cuvinte despre acest urias poet, dar numai pentru fenomenul Flacara el este o statuie in pantheonul culturii romanesti, poezia lui fiind combustibilul cenaclului...
Eu am o problema! Am o problema cu Andrei Paunescu. I-am citit o parte din poezii pe blogul personal. Am tacut, din respect pentru cel ce i-a dat nume. Dar cand vad ca in revista Flacara Andrei isi publica versurile, deja ma aricesc! Asta e nepotism invers, fiul profita la maxim de lumina inaintasului, dpar-doar s-o murdari si el de geniu...

Asta parca e din "Caietul de amintiri", pe cand ma scarpinam de tuleie...
Si asta nu-i nimic! Tot pe blogul personal al lui Andrei am citit si materiale din rubrica "Emisiunile trece"!
 Pai daca e profesor universitar, mi se pare firesc sa taie cu bisturiul in cei ce violeaza limba romana! Daca eu fac o greseala, pac - la operatie! Pe merit! Dar daca face el? Aud?
Ia priviti:
Nu vedeti? va arat eu: cuvantul ARITMIC a fost despartit in silabe asa: ar-itmic! Alooo! Alooo! Facultatea, se aude? Aaaa, se vede? Nu e vina lui nenea Adrian? Pai n-o fi, da` cand musiu` e director general al publicatiei, nu i se inroseste hartia cand vede asa ceva?

*****
Ultima salva!
Frati romani, cititi si va cruciti!

Sunt pagini din... chestia, ca carte nu-i (iar cacofonie? iar, ca asa text - asa reactie!) asta:
***
Finalul: AVE!
Text: VD

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu